Főmenü
· Fórum
· Linkek
Keresés
Szavazás

Milyen gyakran látogaod a CBF Egyesület honlapját?

- Naponta egyszer

- Naponta többször is ránézek

- Hetenten többször

- Hetente maximum egyszer

- Max. havonta egyszer

- Csak akkor ha valamit meg akarok kérdezni

- Ha kapok valakitől privát üzenetet csak akkor

- Nem látogatom...

A szavazás korlátozva csak tagoknak

szavazat: 137 hozzászólás: 2
Korábbi szavazások
Mobile Version
e107mobile You can now visit us on your mobile phone! Simply goto cbf-egyesulet.hu/ on your mobile phone or PDA to get started!
A biztonságos motorozásért...
...avagy szösszenet vezetéstechnika oktatásaimról

Van, aki szerint már annyi vezetéstechnika tréningen jártam, hogy már Nekem is oktatnom kéne. Végül is, tavaly kipróbáltam néhányat. Pontosabban 5-öt. Jártam a motoros oktatóm és barátai által szervezett Movemotors-os képzésen háromszor, voltam a Safety Hungary első szintjén és voltam egy bemutató napon a Monitoring Vezetéstechnika iskolában.
Tehát okítottak épp elegen, eleget.
Ahova tavaly nagyon szerettem volna eljutni, az a Pest megyei Baleset-megelőzési Alosztály szervezésében tartott ingyenes képzés volt. Miért is? Egyszerűen imádom a rendőrmotorosokat!

Ha tavaly nem is, idén végre sikerült!!! Így megvan a hatodik képzésem is.
Nagyon örültem a visszaigazoló e-mailnek, és ez csak fokozódott, mivel a megadott helyen és időben több hölgy motorossal is összemosolyoghattam. Kicsit aggódva vártam a folytatást, a tavalyi 13.000 km-hez képest, idén, gyakorlatilag egyszer ültem motoron, az időjárásnak hála a múlt héten egyszer se… És még a nap is kisütött!
Nagyon kíváncsi voltam az oktatásra és a saját teljesítményemre. Háááát, kellemesen csalódtam. Főleg magamban!
Fél kilenc körül két csapatban nekiálltunk a bemelegítésnek, itt és most „csak” motorral. A tornagyakorlatok elmaradtak, de ezt nem igazán bántam. Ennek során a Nekem már-már szokásos gyakorlatokkal mentünk körbe-körbe, és azt kell mondanom, hogy egyik-másiknál remegett a gyomrom, pedig tudtam, hogy ezt már többször sikeresen megcsináltam.
Akit érdekel, a téma a gyakorlatok egy részét ismeri, akit meg nem, azt nem untatom részletekkel. Legyen elég annyi, hogy volt pl.: szlalom, megfordulás nyolcas. Azért „csak” egy részét, mert minden vezetéstechnikai képzés más-más tematikára épül, más-más gyakorlatokkal.
Persze a fiúk arattak, de mi lányok is sikeresen vettük az akadályokat. Róttuk a köröket, gyakoroltunk, mindenki lelkesedésének megfelelően.
Délutánra jól elfáradtunk és a MOL-os rendezvény is csábító volt, így a kezdőcsapat 30-as létszáma erősen lecsökkent, de aki lelkes volt és élvezte, hogy remek oktatóktól rengeteg fogást leshetett el, az maradt gyakorolni. Így került sor az én „egyéni képzésemre” is, melynek megörökítését külön köszönöm a többieknek!
Aztán volt olyan is, hogy Miklóssal, a trénerünkkel, aki 30 éve motorozik, ebből 24 éve motoros rendőr, körbesétáltuk a feladatot, elmagyarázta mikor mire kell figyelni!
Volt idő, amikor mindenki mindenkit figyelt, bíztatott, javítgatott! Főleg azokra fért rá a bíztatás, akik kezdő vezetőként kerültek a tréningre. Emlékszem az első ilyenen én is eléggé el voltam keseredve, még a másodikon is. Hiába mondták, hogy a kilométerekkel jön meg a tudás, akkor nem hittem el. Most már tudom, hogy igazuk van! A kilométerek mellett, sok-sok gyakorlásra is szükség van, de nem azért ülünk motorra, hogy 3 méteren körözgessünk nap, mint nap.
Hogy miért született meg ez az írás? Elsősorban azért, hogy megköszönhessem minden oktatómnak a rengeteg segítséget! Így KÖSZÖNÖM:
- a Movemotors csapatának a rengeteg türelmet, és az alapok megfelelő belém nevelését;
- a Safety-s csapatnak, azt, hogy ezeket a gyakorlatokat más motorral, és más technikával is kipróbálhattam,
- és a Monitoring és az PM Baleset-megelőzési csapatának, hogy a hétvégi képzésen még többet, és még jobban megtanulhattam a motorozásról!
Másodszor azért, mert láttam hozzám hasonló „elveszett” kezdőket a hétvégén és remélem, ha eljut e néhány sor a hasonló cipőben járókhoz, kicsit lelkesebbek lesznek.
Igen, ezek a dolgok tanulhatók! Érdemes gyakorlott motoros, tréner segítségét kérni, de sok-sok gyakorlással mindenki képes kifejleszteni ezt a rutint! És utána sokkal, de sokkal jobban érzed majd magad a motorodon, mind a városban, mind túrázás közben!
Képek: [klikk ide]

[Beküldte Judy]

Írta Judy - 2010 június 09, szerda - 08:29:05 | Hozzászólás: 8 | email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
Facebook
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
Chatbox
Üzenetek írásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy regisztrálj


Guta217
jan 02 : 18:40
BUÉK Mindenkinek!!

Köme
jan 01 : 19:38
BUÉK!

s.pancsi
jan 01 : 10:43
Mindenkinek búék!
Nem tudtam Dodó, hogy ezzel is foglalkozol
A bandát ismerve mondom, érdemes tovább hallgatni!!!
[klikk ide]

csontimontir
dec 24 : 19:08
Békés, Boldog Karácsonyt mindenkinek!

dewil666
dec 24 : 18:42
Mindenkinek Kellemes Karácsonyt Kívánok!

Blake
dec 24 : 16:50
Boldog karácsonyt Barátaim!

Köme
dec 24 : 14:35
Szép karácsonyt mindenkinek! Elő a motorokkal!
(már akinek van.. )

FeSa
dec 22 : 16:29
Áldott, békés, boldog karácsonyt kívánunk mindenkinek szeretettel !


amatoregy
dec 13 : 21:13
egyebkent meg itt hirdetnek egyet a fórumon....

amatoregy
dec 13 : 21:06
Nem tudom. Fal felé van a kipufogó, előtte meg az autó.

Kimész és tolómérő. Ha nincs akkor egy cérnával, madzaggal körbetekered. Leméred a távolságot és a kör kerületének képlete alapján visszaszámolod az átmérőt.

rawlings91
dec 12 : 22:50
Köszi a tippeket! Látom van specifikus cbf 600-ra való is.
Mekkora átmérőjűt kell néznem? (azt tudom hogy a szürke és a fekete blokkosra eltérő méretű kell - így futottam majdnem lyukra egy Bódis-sal)

amatoregy
dec 12 : 21:38
kIPUFOGÓ:
[klikk ide]

JOFOGAS, KÉPESMOTOR

rawlings91
dec 12 : 21:17
Sziasztok!
Valakinek esetleg nincs egy eladó CBF 600-asra való sportkipufogója? (2004-es "fekete" blokkos)
SOS karácsonyi ajándék lenne...

amatoregy
dec 02 : 13:56
Láncvédő/sárvédő

[klikk ide]

vagy louis vagy itthon. Puig 36-42 között

gebu
nov 29 : 15:18
Hali segitség kéne.Honda cbf 500-hoz.2004 évjárat.Keresek hátsó láncvédős sárvédőt ami egyben van.azt hallottam hogy a 600. oké jó az 500 asokhoz is ha van valakinek eladó szóljon már. köszönöm .a szin nem számít.

Blake
nov 24 : 09:01
Évadzáró sörözés, gyertek el!
[klikk ide]

BobMaster
nov 17 : 10:48
Nem akar valaki KURVAGYORSAN egy 2007-es ABS-es CBF500-at venni?

s.szilasi
okt 29 : 09:29
Gyula! Esetleg lehet levegős a rendszer?

Csaszi04
okt 28 : 22:23
Gyula! Lehet biztosíték a probléma gyökere! Nekem az volt eltörve!

amatoregy
okt 25 : 19:07
küldtem privit

Kasza2027
okt 25 : 07:39
Köszi, hogy lehet elérni, van telefonszámod hozzá!?

amatoregy
okt 24 : 19:52
igen, tegnap vittem oda a motort.

Kasza2027
okt 24 : 08:21
Sziasztok!
Gödöllőn Suri műhely működik még? Telefonon, Facen nem tudtam elérni.

gyula
okt 08 : 08:29
üdv.van egy felesleges cbf 500-ra való bal hátsó műanyag idom-om ezüst szinben.

gyula
okt 08 : 08:17
üdv minden motoros társnak.segítséget szeretnék kérni.2005.ös cbf600s-ről van szó.a víz meleg a hűtőben is de a ventilátor kapcsoló nem kapcsol be (vadi új,működik,letesztelte m)annak ellenére,hogy a vízműszer jócskán a pirosban van.tudna valaki segíteni mil ehet az oka .előre is köszönöm gyufa.


Ez az oldal e107 portál rendszert használ, ami a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.
-= © 2007 - 2015 CBF Egyesület =-
-= Hungarian HONDA CBF Club =-

   
Oldal létrehozási idõ: 0.0578 másodperc, 0.0115 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 29. Memória használat: 4,173kb