Főmenü
· Fórum
· Linkek
Keresés
Szavazás

Milyen gyakran látogaod a CBF Egyesület honlapját?

- Naponta egyszer

- Naponta többször is ránézek

- Hetenten többször

- Hetente maximum egyszer

- Max. havonta egyszer

- Csak akkor ha valamit meg akarok kérdezni

- Ha kapok valakitől privát üzenetet csak akkor

- Nem látogatom...

A szavazás korlátozva csak tagoknak

szavazat: 138 hozzászólás: 2
Korábbi szavazások
Mobile Version
e107mobile You can now visit us on your mobile phone! Simply goto cbf-egyesulet.hu/ on your mobile phone or PDA to get started!
A biztonságos motorozásért...
...avagy szösszenet vezetéstechnika oktatásaimról

Van, aki szerint már annyi vezetéstechnika tréningen jártam, hogy már Nekem is oktatnom kéne. Végül is, tavaly kipróbáltam néhányat. Pontosabban 5-öt. Jártam a motoros oktatóm és barátai által szervezett Movemotors-os képzésen háromszor, voltam a Safety Hungary első szintjén és voltam egy bemutató napon a Monitoring Vezetéstechnika iskolában.
Tehát okítottak épp elegen, eleget.
Ahova tavaly nagyon szerettem volna eljutni, az a Pest megyei Baleset-megelőzési Alosztály szervezésében tartott ingyenes képzés volt. Miért is? Egyszerűen imádom a rendőrmotorosokat!

Ha tavaly nem is, idén végre sikerült!!! Így megvan a hatodik képzésem is.
Nagyon örültem a visszaigazoló e-mailnek, és ez csak fokozódott, mivel a megadott helyen és időben több hölgy motorossal is összemosolyoghattam. Kicsit aggódva vártam a folytatást, a tavalyi 13.000 km-hez képest, idén, gyakorlatilag egyszer ültem motoron, az időjárásnak hála a múlt héten egyszer se… És még a nap is kisütött!
Nagyon kíváncsi voltam az oktatásra és a saját teljesítményemre. Háááát, kellemesen csalódtam. Főleg magamban!
Fél kilenc körül két csapatban nekiálltunk a bemelegítésnek, itt és most „csak” motorral. A tornagyakorlatok elmaradtak, de ezt nem igazán bántam. Ennek során a Nekem már-már szokásos gyakorlatokkal mentünk körbe-körbe, és azt kell mondanom, hogy egyik-másiknál remegett a gyomrom, pedig tudtam, hogy ezt már többször sikeresen megcsináltam.
Akit érdekel, a téma a gyakorlatok egy részét ismeri, akit meg nem, azt nem untatom részletekkel. Legyen elég annyi, hogy volt pl.: szlalom, megfordulás nyolcas. Azért „csak” egy részét, mert minden vezetéstechnikai képzés más-más tematikára épül, más-más gyakorlatokkal.
Persze a fiúk arattak, de mi lányok is sikeresen vettük az akadályokat. Róttuk a köröket, gyakoroltunk, mindenki lelkesedésének megfelelően.
Délutánra jól elfáradtunk és a MOL-os rendezvény is csábító volt, így a kezdőcsapat 30-as létszáma erősen lecsökkent, de aki lelkes volt és élvezte, hogy remek oktatóktól rengeteg fogást leshetett el, az maradt gyakorolni. Így került sor az én „egyéni képzésemre” is, melynek megörökítését külön köszönöm a többieknek!
Aztán volt olyan is, hogy Miklóssal, a trénerünkkel, aki 30 éve motorozik, ebből 24 éve motoros rendőr, körbesétáltuk a feladatot, elmagyarázta mikor mire kell figyelni!
Volt idő, amikor mindenki mindenkit figyelt, bíztatott, javítgatott! Főleg azokra fért rá a bíztatás, akik kezdő vezetőként kerültek a tréningre. Emlékszem az első ilyenen én is eléggé el voltam keseredve, még a másodikon is. Hiába mondták, hogy a kilométerekkel jön meg a tudás, akkor nem hittem el. Most már tudom, hogy igazuk van! A kilométerek mellett, sok-sok gyakorlásra is szükség van, de nem azért ülünk motorra, hogy 3 méteren körözgessünk nap, mint nap.
Hogy miért született meg ez az írás? Elsősorban azért, hogy megköszönhessem minden oktatómnak a rengeteg segítséget! Így KÖSZÖNÖM:
- a Movemotors csapatának a rengeteg türelmet, és az alapok megfelelő belém nevelését;
- a Safety-s csapatnak, azt, hogy ezeket a gyakorlatokat más motorral, és más technikával is kipróbálhattam,
- és a Monitoring és az PM Baleset-megelőzési csapatának, hogy a hétvégi képzésen még többet, és még jobban megtanulhattam a motorozásról!
Másodszor azért, mert láttam hozzám hasonló „elveszett” kezdőket a hétvégén és remélem, ha eljut e néhány sor a hasonló cipőben járókhoz, kicsit lelkesebbek lesznek.
Igen, ezek a dolgok tanulhatók! Érdemes gyakorlott motoros, tréner segítségét kérni, de sok-sok gyakorlással mindenki képes kifejleszteni ezt a rutint! És utána sokkal, de sokkal jobban érzed majd magad a motorodon, mind a városban, mind túrázás közben!
Képek: [klikk ide]

[Beküldte Judy]

Írta Judy - 2010 június 09, szerda - 08:29:05 | Hozzászólás: 8 | email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
Facebook
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
Chatbox
Üzenetek írásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy regisztrálj


s.szilasi
máj 04 : 18:54
nem pont Ausztria... Olaszországban mindenhol vannak motoroknak felfestett parkolók, 99%-ban ingyenesek. DE! Ahol fizetős volt, ott minden helynek volt száma, és az automatánál arra a parkolóhelyre kellett fizetni, ugyanis az autós jegyes megoldás ugye nem megbízható (mert esetleg jön a magyar és átteszi egy másik motorról a sajátjára a jegyet)

agisz
máj 04 : 14:51
Ki kell ábrándítanom mindenkit Nem tudom,hogy kell motorral parkolni Ausztriában.Én ugyanúgy parkolok mint Magyarországon.Eddig még nem volt gond ezzel a szokásommal

Chrisy
máj 03 : 09:52
Köszi!

Natan
máj 03 : 09:23
Agisz biztosan tudja.

Chrisy
máj 03 : 08:55
Parkolás motorral Ausztriában...
Aki sokat jár kint, kint él vagy dolgozik, kérem segitsen!
Nagyobb városokban hogy illik/kell motorral parkolni a kijelölt parkolokban? ("kék" zonás, fizetöautomatás)
Szokott lenni motorparkolo? Ha nincs, jo az autos is?
Egy auto helyre két motor mehet?
Kell fizetni? Hova teszem a jegyet, ha kell? Két motor = egy auto? Vagy van motor tarifa? Salzburg és Tirol tartományok lennének az érdekesek.
És mi van az automata garázsokkal? Tudja hogy motor vagyok, vagy egy jeggyel ketten be lehet osonni az egy soromponyitásra? Vagy el a sorompo mellet ha van hely, ingyen?
Legális megoldások érdekelnek!
Köszi!

Köme
máj 01 : 13:43
Idei majális merre volt?

s.szilasi
ápr 30 : 19:38
taYlor! Nekem CBF 600 S volt, de nagyon úgy rémlik, hogy elektronikus a km óra, szedtem szét a műszerfalat de nem emlékszem spirálra. Persze szoktam tévedni is

taYlor
ápr 25 : 21:40
Üdv. Egy 2005-ös cbf 600 hoz hol találhatnék km spirált?

ujrakezdo
ápr 09 : 10:24
Pdf-ben van, kell egy e-mail cím, és küldöm, ha így jó.

Papamaci
ápr 08 : 09:23
Sziasztok !
Van valakinek Honda CBF 600 SA ABS 2009-es motorhoz magyar nyelvű kezelési kézikönyve, ha másolat az se baj !
Akár meg is vásárolnám.
Köszönette l.

csiko70
márc 31 : 21:32
"Hiszem, hogy úgy húsvét táján
Lejön majd az Isten hozzánk
És feltámad dicső fényben
Meseország. - Magyarország."

Móra László


Józsi
márc 31 : 15:36
Köszi! Nektek is!
Már fő a sonka. Na meg az egészség!

Köme
márc 31 : 14:34
Szép Húsvétot mindenkinek!

Natan
márc 20 : 22:01
Majális!
[klikk ide]

Blake
febr 06 : 15:00
Évadnyitó sörözés, gyertek el!
[klikk ide]

Guta217
jan 02 : 18:24
BUÉK Mindenkinek!!

Köme
jan 01 : 19:21
BUÉK!

s.pancsi
jan 01 : 10:26
Mindenkinek búék!
Nem tudtam Dodó, hogy ezzel is foglalkozol
A bandát ismerve mondom, érdemes tovább hallgatni!!!
[klikk ide]

csontimontir
dec 24 : 18:52
Békés, Boldog Karácsonyt mindenkinek!

dewil666
dec 24 : 18:26
Mindenkinek Kellemes Karácsonyt Kívánok!

Blake
dec 24 : 16:34
Boldog karácsonyt Barátaim!

Köme
dec 24 : 14:19
Szép karácsonyt mindenkinek! Elő a motorokkal!
(már akinek van.. )

FeSa
dec 22 : 16:13
Áldott, békés, boldog karácsonyt kívánunk mindenkinek szeretettel !


amatoregy
dec 13 : 20:56
egyebkent meg itt hirdetnek egyet a fórumon....

amatoregy
dec 13 : 20:50
Nem tudom. Fal felé van a kipufogó, előtte meg az autó.

Kimész és tolómérő. Ha nincs akkor egy cérnával, madzaggal körbetekered. Leméred a távolságot és a kör kerületének képlete alapján visszaszámolod az átmérőt.


Ez az oldal e107 portál rendszert használ, ami a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.
-= © 2007 - 2015 CBF Egyesület =-
-= Hungarian HONDA CBF Club =-

   
Oldal létrehozási idõ: 0.0586 másodperc, 0.0110 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 29. Memória használat: 4,175kb