Főmenü
· Fórum
· Linkek
Keresés
Szavazás

Milyen gyakran látogaod a CBF Egyesület honlapját?

- Naponta egyszer

- Naponta többször is ránézek

- Hetenten többször

- Hetente maximum egyszer

- Max. havonta egyszer

- Csak akkor ha valamit meg akarok kérdezni

- Ha kapok valakitől privát üzenetet csak akkor

- Nem látogatom...

A szavazás korlátozva csak tagoknak

szavazat: 135 hozzászólás: 2
Korábbi szavazások
Mobile Version
e107mobile You can now visit us on your mobile phone! Simply goto cbf-egyesulet.hu/ on your mobile phone or PDA to get started!
Ha velünk motorozol...
Motorozni jó. Akár egyedül is. Mégis szinte egybehangzó vélemény: csapatban motorozni – semmihez nem hasonlítható!

Az általános tapasztalat azt mutatja, hogy néha még azoknak sem árt átismételni a csapatban motorozás szabályait, akik rutinos „csapatmenők”.

Nem nekünk kell felfedezni a spanyolviaszt. Az alábbi gondolatok több motoros, több éves tapasztalata alapján kerültek ide, az Internetről, tapasztalatcserékből és saját élményeinkből is. Ezeket a szabályokat magunkénak érezzük, eszerint közlekedünk. Ha velünk jössz – fogadd el Te is!


  • Minden közös motorozás az indulással kezdődik. Igyekezz pontosan érkezni a megbeszélt találkozóhelyre, teletankolt motorral. A megbeszélt időpont az indulásra vonatkozik, tehát ha tudod, hogy tankolni, reggelizni akarsz vagy WC-re kell menned, érkezz előbb. Persze pár perc csúszás belefér, de ilyenkor mindig gondolj azokra (a többség), akik pontosak voltak és most, felöltözve (adott esetben izzadva) rád várnak.

  • A túrát a túravezető vezeti, Ő megy elöl! Ne előzd meg! Ha valamilyen okból előre akarsz menni (pl. fényképezni akarod a csapatot), meg akarsz állni a következő parkolónál, benzinkútnál, vagy jobban ismered az utat, előre szólj! Ez nem csak az előzésre vonatkozik. Ötletszerűen ne állj ki az alakzatból.

  • A motorok a sávon belül zipzár alakzatban követik egymást. Erősebb fékezésnél így az előtted haladó mellé futsz be. Amerikai autópályákon gyakran előfordul, hogy egy sávban két motor folyamatosan egymás mellett halad. Ez Európában tiltott dolog, szűkebbek a kanyarok és sokkal gyorsabb a közlekedés (és persze az utak is rosszabbak). Igyekezz mindig tartani az alakzatot! (Mellesleg autós szemmel is jobban néz ki egy szabályosan motorozó alakzat, mint egy össze-vissza kacsázó alakulat. A céljaink között szerepel a biztonságos motorozás. Nem árt, ha kifelé is mutatjuk.) Hogy ezt jól csinálod-e, azt leellenőrizheted azzal, hogy belenézel a tükörbe. Ha látod benne a mögötted haladót, nagyjából jól mész.

  • A csapaton belüli sorrendet a túravezető jelöli ki. Általában a túravezető mögött megy a leggyengébb tudású vagy leglassabb motorral rendelkező. A konvojt a leggyorsabb, legrutinosabb motoros zárja. Neki sokszor a konvojnál jóval gyorsabban kell mennie, hogy felzárkózhasson. (Nagylétszámú csapatoknál biztosítók is vannak, akik kereszteződésekben lezárják az utat a konvoj számára, áthaladás után visszaállnak a helyükre. Jellemzően gyors motorosok. Ha vannak, a túravezető mögött mennek. Ha látod, hogy valahol zárást kapsz, számíts arra, hogy a biztosító motoros rövid időn belül visszatér előre. Segítsd őt visszaelőzni a konvojt!) Ha új vagy köztünk, szeretnénk látni, hogyan motorozol. Ne sértődj meg, ha az első alkalommal elöl mész!

  • A csapaton belül ne előzz, illetve csak akkor, ha ez feltétlenül szükséges - pld. ha biztosító vagy és fel kell zárkóznod. Ilyenkor a KRESZ szabályainak figyelembevételével előzd le a társadat (index ki, másik sáv).

  • A motorok közötti követési távolságot tartsd be, ez legalább kétmotornyi legyen.

  • Fontos, hogy SOHA ne menj be az előtted motorozó mellé! Ugyanezt elvárhatod a mögötted jövőtől. Konvojban haladásnál biztosnak kell lenni abban, hogy soha senki nincs melletted. (Más persze, amikor a lámpánál egymás mellett állunk.)
    Egy hirtelen, oldalirányba szükségessé váló manővernél ne kelljen még egy tizedmásodpercet se veszteni azzal, hogy meggyőződj arról, hogy nincs melletted senki.

  • Az előzés mindenki egyéni felelőssége. Ha az előtted menő elfért, nem biztos, hogy még Te is beférsz. Előzni úgy kell, mintha egyedül lennél.
    Azaz mégsem! Ha a konvoj előz, akkor az, aki éppen befejezi az előzést, az húzza tovább a gázt, hogy a mögötte lévőknek legyen helyük beférni, vagyis befejezni az előzést. Ha az előzés után felveszed a leelőzött kocsi tempóját, a mögötted jövőknek nem marad hely.

  • Azért, mert konvojban motorozol, nem élvezel védettséget. Továbbra is a közlekedés résztvevője vagy. Figyeld a forgalmat, gyakran kukkants a tükörbe! Azért mert konvojban megyünk, még előzhetnek, akkor segítsük az előzést félrehúzódással és a többiek figyelmeztetésével. Csapatunkban sok tag rendelkezik és használ rádiót. Ők jellemzően belül mennek, hogy reagálni tudjanak a hátulról érkező figyelmeztetésre (pl. valaki előzni kezdte a konvojt és lehúzódással segítik azt.) Mielőtt reagálsz, mindig győződj meg arról, hogy bizonyos jelzések neked szólnak-e!

  • Figyeld a mögötted jövőt, te vagy felelős azért, hogy ne vesszen el! Ha lemaradt volna, akkor várd be az útkereszteződésekben, vagy a lehajtóknál. Sokunknál van rádió. Ha neked is van, szólj a többieknek!

  • Úthibára, váratlan akadályra lehetőség szerint hívd fel a mögötted jövők figyelmét (lassítással, karjelzéssel), a kis követési távolság miatt meglehetősen hirtelen tudnak felbukkanni a váratlan dolgok.

  • A saját tempódban motorozz, ne tedd ki magad veszélynek, ha úgy gondolod a csoport túl gyorsan halad. Előbb-utóbb megvárnak. Különösen veszélyes, ha a kanyarokat lassabban veszed, és az egyeneseken akarod behozni a lemaradásodat. Ha ezt csinálod, előbb-utóbb nagy valószínűséggel kiegyenesítesz egy kanyart.

  • Ha a csapat tankol, tankolj Te is. Hosszabb túrán megbeszéljük, mikor, hol állunk meg tankolni. Ha úgy érzed, kihagyhatod a tankolást, mert kibírod a következőig, a Te dolgod, de ne kelljen miattad külön megállni.

  • Ha megálltok, igyekezz úgy elhelyezni a motorodat a többihez képest, hogy ha véletlenül valamiért eldől, akkor ne döntse el a többiekét, mint a dominó.

  • Megállásnál beszéljétek meg, minden rendben van-e, meddig álltok, merre mentek tovább, hol lesz a következő megálló. Ha valamilyen gondod van, nyugodtan szólj.

  • Megállásnál figyelj oda a parkolásra, a sok motor a lehetőség szerint ne zavarja a többi közlekedőt, vagy a többi parkolót. Ne állj rá autóra, hogy abba ne tudjanak beszállni (ezzel is fokozva az autós-motoros ellenérzéseket)

  • Az indulásnál egyeztessetek, csak akkor induljon az eleje, ha már mindenki elkészült. Ne kelljen az indulás után pár méterrel az országút közepén megállni!

  • Nagyon fontos annak rögzítése, hogyan viselkedjünk egy esetleges baleset esetén. Bár minden eset különböző mégis néhány irányelvben megállapodtunk, hogy ha már megtörtént a baj, ne tetézzük azzal, hogy a konvojban haladó motorok összecsúsznak, illetve egy hátul érkező autó belehajtson egy, az út közepén tanácstalanul álldogáló csapatba.
    1. Ha balesetet vagy bukást észlelsz és van rádiód, azonnal értesítsd a többieket.
    2. Kapcsold be a vészindexet.
    3. Csak a balesetet szenvedett motoros mögött haladó és a záró motoros álljon meg. A többiek guruljanak tovább az első lehetőségig, ahol a konvoj biztonságosan leparkolhat. (Onnan persze már vissza lehet menni (rohanni) segíteni.
    4. Akkor lehet megkezdeni a mentést, ha a további balesetveszély elhárult
    .


Soknak tűnik? Talán. Nem veszélyes. Ha végiggondolod ezeket a dolgokat, láthatod, arra vonatkozik, hogyha együtt indultunk, együtt is érkezzünk meg.

A csapatban történő motorozás, túl azon, hogy jó buli, közös felelősség – egymásért.

[Beküldte Natan]

Írta Natan - 2008 április 27, vasárnap - 15:48:53 | Hozzászólás: 8 | email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
Facebook
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
Chatbox
Üzenetek írásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy regisztrálj


Sanyi
aug 16 : 11:18
Sziasztok.Cbf 500 ra keresek első indexeket, jobb és bal oldalit.Tudna valaki segiteni?

oxylog
júl 31 : 09:28

Hal
júl 12 : 20:29
Sziasztok!
Szeretném elcserélni CBF 1000-es motoromról Leovince sport kipufogó páromat,gyári,sérülésm entes dobokra.

FeSa
júl 11 : 00:18
Tetszik az optimizmusod !
Drukkolok neked !!!:)

fakopacs60
júl 10 : 18:08
Kedves Hondások! Tudom hogy morbid amit írok, de hiszek a "lehetetlenben" Vasárnap délután jöttem haza motorral a hetes főúton Budapest felé. Tankoltam Balatonszentgyörgynél és elfelejtettem kivenni a hátsó dobozból a kulcs csomót. Sajnos nagyon későn vettem észre, vissza menni már nem volt érdemes Agárdtól. Csak doboz kulcsok voltak rajta és egy lánclezáró speciális kulcsa. Az egészet egy piros Honda szalag fogta össze kis karabinerrel. Ha valakit esetleg ismerőse értesítene hogy megtalálta, kérem szóljon nekem! Várom a "csodát" Köszönettel!

Hondacbf
júl 09 : 22:17
Köszi az ötletet!

amatoregy
júl 09 : 16:47
"Sziasztok! Tud valaki nekem cbf 1000 hátsó sárvédőt ha lehet gyárit! Köszi előre!"

jofogas vagy batszi motor (idomok, váznyúlványok)

Hondacbf
júl 08 : 20:12
Sziasztok! Tud valaki nekem cbf 1000 hátsó sárvédőt ha lehet gyárit! Köszi előre!

Laci30
júl 07 : 08:08
Az tartály alatt

Hondacbf
júl 01 : 15:52
Sziasztok! Hol található a CBF 1000 a DLC csatlakozo

Papamaci
jún 27 : 20:24
Sziasztok !
Tudna valaki tanácsot adni, hogy mivel érdemes a bowdent kenni ? Olajjal vagy zsírral ?

Thora
jún 15 : 00:12
Sziasztok!

Igaz, nem egyesületi rendezvény, de hátha valakinek lenne kedve:
[klikk ide]

Vasárnapig még lehet nevezni!

Csaszi04
jún 05 : 23:09
Sziasztok! Adriára jönne még valaki? Van egy pótágyunk 12500Ft/fő/4éj. Részletek: [klikk ide]

csiko70
máj 17 : 21:29
Hali!
Megy valaki a HKT-re?
Üdv, Csiko

Gabi
máj 15 : 15:34
Sziasztok!
Május 21.én HKT!
Változott az indulási hely!
Bővebb info fb.on!

Csaszi04
máj 11 : 22:48
Némá, a cikket olvasam, de a készítő tényleg lemaradt! Bob, ha tényleg Te voltál akkor hihetsz magadnak!

zolko004
máj 10 : 22:01
Hátha van még itt valaki... holnap mennék gumishoz, de már annyira ereszt(defekt) a hátsó, hogy inkább nem indulok el vele, csak a kereket vinném.
Mire kell figyelni a kerék kiszerelésnél? Gondolom nem csak a tengelyt kell kicsavarni és kész? Még sosem csináltam ilyet. A hátsó kerékről van szó. Köszi a segítséget!

Doky
máj 07 : 22:35
Szerintem Csaszi ezt nem vette le, mivel nem kacsintott már mindjárt az elején...

Chrisy
máj 07 : 18:53
A tesztet Bob irta...
Vagy lemaradtam valami poénrol?

Csaszi04
máj 07 : 10:05
Bob Mester!
Én elolvasnék egy egyfogulatlanabb tesztet is, de igazándiból rá kell ülni, és ki kell próbálni. Én a mai napig meg vagyok elégedve az 500ammal 10éve nyúzom, és nem tervezem cseréjét, de ha mégis tuti nem lépnék 100-110le fölé! Feleslegesnek érzem a többet! Sőt! az NC750 is partiban van nálam! Sok sikert! Nekem tetszik a forma, a stílus és amikert írt az újságíró!

sutyi.1
máj 06 : 14:26
Köszönöm szépen.

FeSa
máj 06 : 11:34
Sutyi.1 !

Isten éltessen !
Szép kerek szám !

Sanyi & Zita

zolko004
máj 03 : 19:07
Mennyire gáz, ha a fent levő Michelin PR3 első gumihoz hátra egy PR4-est rakok?
Vagy jobb lenne együtt cserélni az első -hátsót? Az eleje még egész jó, hátra meg összeszedtem egy defektet.

Gabi
máj 02 : 13:59

csontimontir
ápr 16 : 21:53
Nem csúnya darab!


Ez az oldal e107 portál rendszert használ, ami a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.
-= © 2007 - 2015 CBF Egyesület =-
-= Hungarian HONDA CBF Club =-

   
Oldal létrehozási idõ: 0.0484 másodperc, 0.0075 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 29. Memória használat: 4,187kb