Főmenü
· Fórum
· Linkek
Keresés
Szavazás

Milyen gyakran látogaod a CBF Egyesület honlapját?

- Naponta egyszer

- Naponta többször is ránézek

- Hetenten többször

- Hetente maximum egyszer

- Max. havonta egyszer

- Csak akkor ha valamit meg akarok kérdezni

- Ha kapok valakitől privát üzenetet csak akkor

- Nem látogatom...

A szavazás korlátozva csak tagoknak

szavazat: 139 hozzászólás: 2
Korábbi szavazások
Mobile Version
e107mobile You can now visit us on your mobile phone! Simply goto cbf-egyesulet.hu/ on your mobile phone or PDA to get started!
Ha velünk motorozol...
Motorozni jó. Akár egyedül is. Mégis szinte egybehangzó vélemény: csapatban motorozni – semmihez nem hasonlítható!

Az általános tapasztalat azt mutatja, hogy néha még azoknak sem árt átismételni a csapatban motorozás szabályait, akik rutinos „csapatmenők”.

Nem nekünk kell felfedezni a spanyolviaszt. Az alábbi gondolatok több motoros, több éves tapasztalata alapján kerültek ide, az Internetről, tapasztalatcserékből és saját élményeinkből is. Ezeket a szabályokat magunkénak érezzük, eszerint közlekedünk. Ha velünk jössz – fogadd el Te is!


  • Minden közös motorozás az indulással kezdődik. Igyekezz pontosan érkezni a megbeszélt találkozóhelyre, teletankolt motorral. A megbeszélt időpont az indulásra vonatkozik, tehát ha tudod, hogy tankolni, reggelizni akarsz vagy WC-re kell menned, érkezz előbb. Persze pár perc csúszás belefér, de ilyenkor mindig gondolj azokra (a többség), akik pontosak voltak és most, felöltözve (adott esetben izzadva) rád várnak.

  • A túrát a túravezető vezeti, Ő megy elöl! Ne előzd meg! Ha valamilyen okból előre akarsz menni (pl. fényképezni akarod a csapatot), meg akarsz állni a következő parkolónál, benzinkútnál, vagy jobban ismered az utat, előre szólj! Ez nem csak az előzésre vonatkozik. Ötletszerűen ne állj ki az alakzatból.

  • A motorok a sávon belül zipzár alakzatban követik egymást. Erősebb fékezésnél így az előtted haladó mellé futsz be. Amerikai autópályákon gyakran előfordul, hogy egy sávban két motor folyamatosan egymás mellett halad. Ez Európában tiltott dolog, szűkebbek a kanyarok és sokkal gyorsabb a közlekedés (és persze az utak is rosszabbak). Igyekezz mindig tartani az alakzatot! (Mellesleg autós szemmel is jobban néz ki egy szabályosan motorozó alakzat, mint egy össze-vissza kacsázó alakulat. A céljaink között szerepel a biztonságos motorozás. Nem árt, ha kifelé is mutatjuk.) Hogy ezt jól csinálod-e, azt leellenőrizheted azzal, hogy belenézel a tükörbe. Ha látod benne a mögötted haladót, nagyjából jól mész.

  • A csapaton belüli sorrendet a túravezető jelöli ki. Általában a túravezető mögött megy a leggyengébb tudású vagy leglassabb motorral rendelkező. A konvojt a leggyorsabb, legrutinosabb motoros zárja. Neki sokszor a konvojnál jóval gyorsabban kell mennie, hogy felzárkózhasson. (Nagylétszámú csapatoknál biztosítók is vannak, akik kereszteződésekben lezárják az utat a konvoj számára, áthaladás után visszaállnak a helyükre. Jellemzően gyors motorosok. Ha vannak, a túravezető mögött mennek. Ha látod, hogy valahol zárást kapsz, számíts arra, hogy a biztosító motoros rövid időn belül visszatér előre. Segítsd őt visszaelőzni a konvojt!) Ha új vagy köztünk, szeretnénk látni, hogyan motorozol. Ne sértődj meg, ha az első alkalommal elöl mész!

  • A csapaton belül ne előzz, illetve csak akkor, ha ez feltétlenül szükséges - pld. ha biztosító vagy és fel kell zárkóznod. Ilyenkor a KRESZ szabályainak figyelembevételével előzd le a társadat (index ki, másik sáv).

  • A motorok közötti követési távolságot tartsd be, ez legalább kétmotornyi legyen.

  • Fontos, hogy SOHA ne menj be az előtted motorozó mellé! Ugyanezt elvárhatod a mögötted jövőtől. Konvojban haladásnál biztosnak kell lenni abban, hogy soha senki nincs melletted. (Más persze, amikor a lámpánál egymás mellett állunk.)
    Egy hirtelen, oldalirányba szükségessé váló manővernél ne kelljen még egy tizedmásodpercet se veszteni azzal, hogy meggyőződj arról, hogy nincs melletted senki.

  • Az előzés mindenki egyéni felelőssége. Ha az előtted menő elfért, nem biztos, hogy még Te is beférsz. Előzni úgy kell, mintha egyedül lennél.
    Azaz mégsem! Ha a konvoj előz, akkor az, aki éppen befejezi az előzést, az húzza tovább a gázt, hogy a mögötte lévőknek legyen helyük beférni, vagyis befejezni az előzést. Ha az előzés után felveszed a leelőzött kocsi tempóját, a mögötted jövőknek nem marad hely.

  • Azért, mert konvojban motorozol, nem élvezel védettséget. Továbbra is a közlekedés résztvevője vagy. Figyeld a forgalmat, gyakran kukkants a tükörbe! Azért mert konvojban megyünk, még előzhetnek, akkor segítsük az előzést félrehúzódással és a többiek figyelmeztetésével. Csapatunkban sok tag rendelkezik és használ rádiót. Ők jellemzően belül mennek, hogy reagálni tudjanak a hátulról érkező figyelmeztetésre (pl. valaki előzni kezdte a konvojt és lehúzódással segítik azt.) Mielőtt reagálsz, mindig győződj meg arról, hogy bizonyos jelzések neked szólnak-e!

  • Figyeld a mögötted jövőt, te vagy felelős azért, hogy ne vesszen el! Ha lemaradt volna, akkor várd be az útkereszteződésekben, vagy a lehajtóknál. Sokunknál van rádió. Ha neked is van, szólj a többieknek!

  • Úthibára, váratlan akadályra lehetőség szerint hívd fel a mögötted jövők figyelmét (lassítással, karjelzéssel), a kis követési távolság miatt meglehetősen hirtelen tudnak felbukkanni a váratlan dolgok.

  • A saját tempódban motorozz, ne tedd ki magad veszélynek, ha úgy gondolod a csoport túl gyorsan halad. Előbb-utóbb megvárnak. Különösen veszélyes, ha a kanyarokat lassabban veszed, és az egyeneseken akarod behozni a lemaradásodat. Ha ezt csinálod, előbb-utóbb nagy valószínűséggel kiegyenesítesz egy kanyart.

  • Ha a csapat tankol, tankolj Te is. Hosszabb túrán megbeszéljük, mikor, hol állunk meg tankolni. Ha úgy érzed, kihagyhatod a tankolást, mert kibírod a következőig, a Te dolgod, de ne kelljen miattad külön megállni.

  • Ha megálltok, igyekezz úgy elhelyezni a motorodat a többihez képest, hogy ha véletlenül valamiért eldől, akkor ne döntse el a többiekét, mint a dominó.

  • Megállásnál beszéljétek meg, minden rendben van-e, meddig álltok, merre mentek tovább, hol lesz a következő megálló. Ha valamilyen gondod van, nyugodtan szólj.

  • Megállásnál figyelj oda a parkolásra, a sok motor a lehetőség szerint ne zavarja a többi közlekedőt, vagy a többi parkolót. Ne állj rá autóra, hogy abba ne tudjanak beszállni (ezzel is fokozva az autós-motoros ellenérzéseket)

  • Az indulásnál egyeztessetek, csak akkor induljon az eleje, ha már mindenki elkészült. Ne kelljen az indulás után pár méterrel az országút közepén megállni!

  • Nagyon fontos annak rögzítése, hogyan viselkedjünk egy esetleges baleset esetén. Bár minden eset különböző mégis néhány irányelvben megállapodtunk, hogy ha már megtörtént a baj, ne tetézzük azzal, hogy a konvojban haladó motorok összecsúsznak, illetve egy hátul érkező autó belehajtson egy, az út közepén tanácstalanul álldogáló csapatba.
    1. Ha balesetet vagy bukást észlelsz és van rádiód, azonnal értesítsd a többieket.
    2. Kapcsold be a vészindexet.
    3. Csak a balesetet szenvedett motoros mögött haladó és a záró motoros álljon meg. A többiek guruljanak tovább az első lehetőségig, ahol a konvoj biztonságosan leparkolhat. (Onnan persze már vissza lehet menni (rohanni) segíteni.
    4. Akkor lehet megkezdeni a mentést, ha a további balesetveszély elhárult
    .


Soknak tűnik? Talán. Nem veszélyes. Ha végiggondolod ezeket a dolgokat, láthatod, arra vonatkozik, hogyha együtt indultunk, együtt is érkezzünk meg.

A csapatban történő motorozás, túl azon, hogy jó buli, közös felelősség – egymásért.

[Beküldte Natan]

Írta Natan - 2008 április 27, vasárnap - 15:48:53 | Hozzászólás: 8 | email valakinek Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
Facebook
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
Chatbox
Üzenetek írásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy regisztrálj


Dui
dec 12 : 08:51
Korrektebb, ha írsz árat, felesleges egymást túráztatni, ha nem találkoznak az elképzelések.

fakopacs60
dec 08 : 22:43
Típus csere miatt eladó lett az első gumim: Egy szezont ment, hibátlan,Pirelli 120/70 ZR 17 M/C 58W. Szándékosan nem írok árat. Hívj fel ha érdekel:06 30 5351577

BobMaster
szept 16 : 17:41
Ha unjátok a CBF-et, próbáljatok CRF-et: [klikk ide]

Blake
aug 22 : 19:46
Sziasztok!

eladó a motorom:
[klikk ide]

Papamaci
aug 01 : 18:02
Eladó Rotewald univerzális hátsókerék emelő dupla hátsóvillákhoz. Én Honda CBF 500-hoz használtam Ára : 8000 Ft Érdeklődni : 06 30 2958479

tolnaizalan
júl 11 : 15:13
Sziasztok!

Lenne esetleg lenne valakinek 2009es CBF1000 ABS-hez service manual + gyári szerszámkészlet?

Nagyon megköszönném.

yano
jún 25 : 16:22
Sziasztok!
Újjabb feladat adódót. Gazboweden kell cserélnem, pontosabban a vissza húzó bovdent mert kidörzsölődőt és már elég gyengének tűnik. Ahogy néztem e nélkül is működik így ha elszakadna lehet nem volna vész de azért inkáb cserélem. Kérdés, hogy a tank leszerelésnél illetve a gázmarkolat szerelésénél kell e vmire figyelni?

s.szilasi
máj 04 : 18:54
nem pont Ausztria... Olaszországban mindenhol vannak motoroknak felfestett parkolók, 99%-ban ingyenesek. DE! Ahol fizetős volt, ott minden helynek volt száma, és az automatánál arra a parkolóhelyre kellett fizetni, ugyanis az autós jegyes megoldás ugye nem megbízható (mert esetleg jön a magyar és átteszi egy másik motorról a sajátjára a jegyet)

agisz
máj 04 : 14:51
Ki kell ábrándítanom mindenkit Nem tudom,hogy kell motorral parkolni Ausztriában.Én ugyanúgy parkolok mint Magyarországon.Eddig még nem volt gond ezzel a szokásommal

Chrisy
máj 03 : 09:52
Köszi!

Natan
máj 03 : 09:23
Agisz biztosan tudja.

Chrisy
máj 03 : 08:55
Parkolás motorral Ausztriában...
Aki sokat jár kint, kint él vagy dolgozik, kérem segitsen!
Nagyobb városokban hogy illik/kell motorral parkolni a kijelölt parkolokban? ("kék" zonás, fizetöautomatás)
Szokott lenni motorparkolo? Ha nincs, jo az autos is?
Egy auto helyre két motor mehet?
Kell fizetni? Hova teszem a jegyet, ha kell? Két motor = egy auto? Vagy van motor tarifa? Salzburg és Tirol tartományok lennének az érdekesek.
És mi van az automata garázsokkal? Tudja hogy motor vagyok, vagy egy jeggyel ketten be lehet osonni az egy soromponyitásra? Vagy el a sorompo mellet ha van hely, ingyen?
Legális megoldások érdekelnek!
Köszi!

Köme
máj 01 : 13:43
Idei majális merre volt?

s.szilasi
ápr 30 : 19:38
taYlor! Nekem CBF 600 S volt, de nagyon úgy rémlik, hogy elektronikus a km óra, szedtem szét a műszerfalat de nem emlékszem spirálra. Persze szoktam tévedni is

taYlor
ápr 25 : 21:40
Üdv. Egy 2005-ös cbf 600 hoz hol találhatnék km spirált?

ujrakezdo
ápr 09 : 10:24
Pdf-ben van, kell egy e-mail cím, és küldöm, ha így jó.

Papamaci
ápr 08 : 09:23
Sziasztok !
Van valakinek Honda CBF 600 SA ABS 2009-es motorhoz magyar nyelvű kezelési kézikönyve, ha másolat az se baj !
Akár meg is vásárolnám.
Köszönette l.

csiko70
márc 31 : 21:32
"Hiszem, hogy úgy húsvét táján
Lejön majd az Isten hozzánk
És feltámad dicső fényben
Meseország. - Magyarország."

Móra László


Józsi
márc 31 : 15:36
Köszi! Nektek is!
Már fő a sonka. Na meg az egészség!

Köme
márc 31 : 14:34
Szép Húsvétot mindenkinek!

Natan
márc 20 : 22:01
Majális!
[klikk ide]

Blake
febr 06 : 15:00
Évadnyitó sörözés, gyertek el!
[klikk ide]

Guta217
jan 02 : 18:24
BUÉK Mindenkinek!!

Köme
jan 01 : 19:21
BUÉK!

s.pancsi
jan 01 : 10:26
Mindenkinek búék!
Nem tudtam Dodó, hogy ezzel is foglalkozol
A bandát ismerve mondom, érdemes tovább hallgatni!!!
[klikk ide]


Ez az oldal e107 portál rendszert használ, ami a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.
-= © 2007 - 2015 CBF Egyesület =-
-= Hungarian HONDA CBF Club =-

   
Oldal létrehozási idõ: 0.0637 másodperc, 0.0153 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 29. Memória használat: 4,188kb