|
Milyen gyakran látogaod a CBF Egyesület honlapját?
- Naponta egyszer
- Naponta többször is ránézek
- Hetenten többször
- Hetente maximum egyszer
- Max. havonta egyszer
- Csak akkor ha valamit meg akarok kérdezni
- Ha kapok valakitől privát üzenetet csak akkor
- Nem látogatom...
A szavazás korlátozva csak tagoknak
szavazat: 147 hozzászólás: 2
Korábbi szavazások
|
|
/*
+------------------------------------------------------------------------------+
| e107 Mobile v1.5 by Martinj
| June 2010
| Visit www.martinj.co.uk for help and support
|
| For the e107 website system visit http://e107.org
+------------------------------------------------------------------------------+
*/
if($_SESSION['e107mobile'] == "e107_core_theme") {
if(file_exists(e_PLUGIN."mobile/languages/".e_LANGUAGE.".php")) {
include_once(e_PLUGIN."mobile/languages/".e_LANGUAGE.".php");
include_once(e_PLUGIN."mobile/languages/English.php");
}
$text="";
$text .="
".LAN_EMP_10." ";
$ns -> tablerender(LAN_EMP_9, $text);
}
?>
|
|
Vitya |
2010.08.24. Tuesday , 20:30:23 |
|
|
Vendég |
Persze! Mindenkinek meg van a maga véleménye... |
Vissza az elejére |
|
Natan |
2010.08.25. Wednesday , 06:54:12 |
|
|
|
Csak olvasom: Igen-nem, lehet-nem lehet.
Szerintem így nem lehet kimondani. Hol a sérülés? Bordánál vagy a vastag részben? Középen vagy oldalt? Mekkora? Csak egy lyuk vagy repedés? Milyen a gumi általános használata? Speed? Tura? terep?
Van hogy nem lehet, van hogy nem szabad javítani.
Nekem már javították úgy, hogy lyuk volt, kicsit oldalt, vastag húsban. Leszerelve és rendesen, belülről, gombával szerelték. Még sokat mentem vele.
Volt, hogy abban a pillanatban kuka volt a gumi.
Szóval ne próbáljunk általánosítani.
Széles utat, gumifákat |
Vissza az elejére |
|
Vitya |
2010.08.25. Wednesday , 17:24:53 |
|
|
Vendég |
Én tisztában vagyok ezzel. Itt nem ez a kérdés.
Általánosságban Tilos a javítás!!!
Esetleg tömlős keréknél engedélyezett, de ott is úgy hogy tömlő csere, és a külsőt foltozzák, nehogy a sérült gumi lyukassza az új tömlőt is! |
Vissza az elejére |
|
karbon64 |
2010.08.25. Wednesday , 19:22:48 |
|
|
|
Vitya írta ...
Én tisztában vagyok ezzel. Itt nem ez a kérdés.
Általánosságban Tilos a javítás!!!
Esetleg tömlős keréknél engedélyezett, de ott is úgy hogy tömlő csere, és a külsőt foltozzák, nehogy a sérült gumi lyukassza az új tömlőt is!
Szerintem minden további nélkül lehet javítani. Az utóbbi időben nem is hallottam olyan esetről, hogy a javított gumi okozott volna balesetet. Persze ettől még előfordúlhatott. Egyszer Pestre indúltam és Nyékládházán a benzinkúti pihenő elkalmával láttam a hátsó gimi közepe táján valami csillogást: egy facsavar félig elkopott feje. Nyomásmérés, kb. 0,5 bár hiány, irány óvatosan haza (Nyíregyháza). A kereket elvittem a gumishoz, aki a facsavaron kívűl kivett belőle egy acél drótdarabot és az ipari szegbelövő réz drótdarabját. Mondhatjuk tripla defekt és én nyugodtan motoroztam a megjavított gumival, kb. még ötezer km-t, minden gond nélkül. Az eset után vettem defektjavító spray-t. Abszolúlt nem hittem benne... addig, amig bele nem fújtam egy román motoros pár hátsó kerekébe. Tökéletesen működött, azóta vannak barátaim Szatmárnémetiben is. Később irány a Kékestető, Gyöngyös irányából. A várost elhagyva motoros rendőrök igazoltattak, leálltam a kavicsos padkára. Ok minden, menet a hegyre, érzem libeg a hátúlja, de azért még felmentem a toronyig, ekkorra félig leengedett a hátsó. Ekkor jutott eszembe, hogy a defektjavító romániában egy erdélyi srác gumijában van. Nagyrobogósok - ettől kezdve számomra teljes értékű motorok - segítettek ki egy defektjavítóval. Láss csodát ez is működött. Egerben ellenőriztem a nyomást: 2,5 bar. Legközelebb Nyíregyházán, az érték ugyen ennyi. Megjavíttattam, ismét egy drótdarab volt a ludas. Ezt a gumit is használtam tovább, természetesen a kopásjelzőig, na jó egy ezred mm-t még lejjebb... Az idén kb. egy hónapja vettem újjat hátúlra, és egy hete futottat előlre. bármelyik defektet kap és persze, ha javítható nem fogom eldobni, ha megköveznek érte, akkor sem. Egyébként számla nélkül is lehet bizonyítani nagyon sik mindent. |
Vissza az elejére |
|
revv |
2010.08.26. Thursday , 07:15:31 |
|
|
Vendég |
Sziasztok! A hátsó kerék visszaszerelésénél az egyenes futást hogy a legegyszerűbb ellenőrizni? (kis 500-asról van szó)
[ Módosítva 2010.08.27. Friday , 06:18:17 ] |
Vissza az elejére |
|
puk65 |
2010.08.26. Thursday , 09:32:58 |
|
|
|
revv írta ...
Sziasztok! A hátsó kerék visszaszerelésénél az egyenes futást hogy a legegyszerűbb ellenőrizni ill. beállítani? (kis 500-asról van szó)
Szia !
Itt: [klikk ide] sokmindent megtudhatsz.
Van CBF es kép is. A lényeg, hogy a jelőlések mindkét oldalon azonos helyen legyenek.
ÜdvPA.
Ami nem öl meg, az megedz ! |
Vissza az elejére |
|
revv |
2010.08.27. Friday , 06:19:42 |
|
|
Vendég |
Sziasztok! 500-asra a hátsó előírt nyomás 2,9 bar. A gumis javasolta, hogy csak 2,5-öt tegyek bele. Tapasztalat esetleg valakinek? Maradjon a gyári vagy elég a kevesebb? |
Vissza az elejére |
|
gezu |
2010.08.27. Friday , 06:25:04 |
|
|
Vendég |
Szia, nekem is 2,5-öt javasolt a szerelő, az elsőbe pedig 2,2-t. Én ennyit szoktam tenni bele. Igaz nekem 600-asom van, de szerintem itt ez nem sokat számít. |
Vissza az elejére |
|
revv |
2010.08.27. Friday , 07:14:10 |
|
|
Vendég |
gezu írta ... Szia, nekem is 2,5-öt javasolt a szerelő, az elsőbe pedig 2,2-t. Én ennyit szoktam tenni bele. Igaz nekem 600-asom van, de szerintem itt ez nem sokat számít. A 600-asoknál mennyi a gyári előírás előre és hátra? |
Vissza az elejére |
|
PirosBp |
2010.08.27. Friday , 14:48:13 |
|
|
|
revv írta ... gezu írta ... Szia, nekem is 2,5-öt javasolt a szerelő, az elsőbe pedig 2,2-t. Én ennyit szoktam tenni bele. Igaz nekem 600-asom van, de szerintem itt ez nem sokat számít. A 600-asoknál mennyi a gyári előírás előre és hátra?
2,5 elől, 2,9 hátul. Én soknak ítélem. Lehet, hogy végre van valami, amihez túl kevés a súlyom?! Mivel én ezen guminyomással is szépen tudok csúszkálni, ezért most fogom elkezdeni a próbákat alacsonyabb nyomásokkal.
---- Ép testben szép a lélek, vigyázok rá két keréken ---- (K.P.) „Tegyél valami jót a testeddel, hogy a lélek kedvet kapjon ahhoz, hogy benned lakjon!" (Avilai Szent Teréz, 1515-1582) |
Vissza az elejére |
|
Csaszi04 |
2010.08.27. Friday , 20:37:50 |
|
|
|
Én elöl 2,4el, hátul 2,5el járok! Ringen elöl 2,1, hátul 2,2! 2,0val már túlságosan nehezen melegedett fel...
Jobb egy pillanatra elzárni a gázt és gyávának lenni, mint egész hátralevő életedben halottnak. CBF500 [klikk ide] |
Vissza az elejére |
|
Gaberto |
2010.08.28. Saturday , 06:02:11 |
|
|
Vendég |
Ezek szerint a gyári előírt nyomás nem jó, vagy a gyakorlat azt mutatja hogy elég kisebb nyomással járni |
Vissza az elejére |
|
gezu |
2010.08.28. Saturday , 06:36:42 |
|
|
Vendég |
Nekem a szerelő azt mondta, hogy hosszú évek tapasztalata alapján ez az ideális guminyomás. |
Vissza az elejére |
|
Gaberto |
2010.08.28. Saturday , 06:43:12 |
|
|
Vendég |
gezu írta ...
Nekem a szerelő azt mondta, hogy hosszú évek tapasztalata alapján ez az ideális guminyomás.
Ez ? "...2,5-öt javasolt a szerelő, az elsőbe pedig 2,2"..." |
Vissza az elejére |
|
puk65 |
2010.08.28. Saturday , 08:06:38 |
|
|
|
Próbálgattam gyárival + lényegesen kevesebbel is végül elől 2.2 hátul 2.5 vált be a gyakorlatba.
ÜdvPA.
Ami nem öl meg, az megedz ! |
Vissza az elejére |
|
s.szilasi |
2010.08.28. Saturday , 08:28:35 |
|
|
|
gezu írta ...
Nekem a szerelő azt mondta, hogy hosszú évek tapasztalata alapján ez az ideális guminyomás.
Azért az sokmindentől függ, gumi típusa, motor típusa, vezetési stílus, súly, stb... az ideális guminyomás szerintem egyéni dolog, nem lehet általánosítani. |
Vissza az elejére |
|
Vitya |
2010.08.28. Saturday , 09:55:20 |
|
|
Vendég |
Szerintem a gyári guminyomást nálunk sokkal okosabb emberek találták ki!
|
Vissza az elejére |
|
puk65 |
2010.08.28. Saturday , 14:55:25 |
|
|
|
Vitya írta ...
Szerintem a gyári guminyomást nálunk sokkal okosabb emberek találták ki!
Igazad van, de......
Azért azon el lehet gondolkodni, hogy a CBF ek hez 1 + 2 személlyel is 2.5 - 2.9 a gyári ajánlás a motorok meg 200 kg körüliek. A haverom Suzuki Maruderjének is 2.5 + 2.9 a gyári ajánlás pedig az 300 kg os motor. Nem hiszem el, hogy mindkét kategóriának ugyanaz a nyomás felel meg, még szerencse hogy nincs kőbe vésve így mindenki eltérhet igényei szerint.
ÜdvPA.
Ami nem öl meg, az megedz ! |
Vissza az elejére |
|
Józsi |
2010.08.28. Saturday , 14:57:35 |
|
|
|
Nnna! Csütörtökön én is megkaptam a várva-várt hátsó defektemet. Nekem fel sem merült a javítás kérdése, mivel kb. 1,5cm-es vágást kaptam kőtől vagy üvegtől, a gumi közepén, ahol már a legvékonyabb volt. Ráadásul vagy a saját udvaromon, vagy nem sokkal előtte.
Lekaptam elvittem a Kékholdba, mondták, hogy nem nagy kár érte, mert már úgy elkopott, hogy kilátszottak a kopásjelzők. Basszus, a szezon elején lett feltéve újonnan. Pedig nem is járok gyorsan! Szerintem. Na mindegy kis tanakodás után kértem rá egy Metzeler Roadtec Z8 Interact típusú valamit. Remélem ez nem fog egy szezon alatt elfogyni.
Ismeri egyébként valaki e típust?
"Akárhogy is, ezeket a motorokat épelméjű emberek készítik épelméjű embereknek." /Motorozás mesterfokon/ |
Vissza az elejére |
|
Zolee_70 |
2010.08.28. Saturday , 18:35:30 |
|
|
|
Józsi írta ... Nnna! Csütörtökön én is megkaptam a várva-várt hátsó defektemet. .... Basszus, a szezon elején lett feltéve újonnan. Pedig nem is járok gyorsan! Szerintem.
Mi volt ez a gumi, és mennyit mentél vele (csak, hogy nehogy ilyet vegyek) |
Vissza az elejére |
|
Józsi |
2010.08.28. Saturday , 19:20:54 |
|
|
|
Pirelli Diablo Corsa III. Elvileg sport és nem sport-túra, de ahhoz képest meg elég sokat csúszkált. Szerintem túl nehéz volt neki a vas. Inkább 200 kg alatti speed-ekre való volt. Na mindegy, az ember mindig tanul.
"Akárhogy is, ezeket a motorokat épelméjű emberek készítik épelméjű embereknek." /Motorozás mesterfokon/ |
Vissza az elejére |
|
gezu |
2010.08.28. Saturday , 19:22:35 |
|
|
Vendég |
Gaberto írta ... gezu írta ...
Nekem a szerelő azt mondta, hogy hosszú évek tapasztalata alapján ez az ideális guminyomás.
Ez ? "...2,5-öt javasolt a szerelő, az elsőbe pedig 2,2"..."
Ez. |
Vissza az elejére |
|
Józsi |
2010.08.28. Saturday , 19:35:06 |
|
|
|
Elvileg van egy alsó határ ami alatt kóvályogni kezd a hátulja (szépen kifejezve romlik a menetstabilitás), ezt kellene kikísérletezni, ha lenne az embernek egy saját pályája meg rengeteg felesleges ideje. Ráadásul a guminyomás csak egy a stabilitási faktorok közül, ott van még a motor saját tömege, a motoros tömege, a motor tömegközéppontja, aerodinamikai tényezői, a futómű rugózott tömege, a lengéscsillapítás (húzó, nyomó), a rugóelőfeszítés, rugókarakterisztika, a gumik szerkezete, összetétele és még sorolhatnánk. Ha ezek nincsenek, marad a találgatás, meg a szerencse. Vagy az óvatos közlekedés.
"Akárhogy is, ezeket a motorokat épelméjű emberek készítik épelméjű embereknek." /Motorozás mesterfokon/ |
Vissza az elejére |
|
kárpátia |
2010.09.03. Friday , 21:03:59 |
|
|
|
Sziasztok. Tavasszal feltettem a paripára 1 pár conti road attact gumit. Mivel én is az alföldön élek nem nagyon fogy a széle. A hátsó gumi így kockás, kicsit. Szerintetek le lehet csiszolni az éleket? Az első keréken viszont tragédia,hogy milyen rossz a conti. 40 és 70 között rázza a kormányt, de rendesen, valószínű a mintázata miatt. Szerintetek lehet kombinálni a gumikat? Pl: hátul conti, elöl bridgeston. Előre azért bridgeston, mert az volt rajta amikor vettem, igaz eléggé kopott, de ez a jelenség nem volt. Hátra pedig azért contit vettem mert azt mondták, hogy az teljesen jó és még jó az ára is, ami igaz,de előre bár ne azt vettem volna. Jövőre tuti ledobom, csak még nem tudom mit tegyek fel helyette.
"A motorozás a világ legjobb emberévé tehet, de ha nem tiszteled, össze is törhet" |
Vissza az elejére |
|
Vitya |
2010.09.04. Saturday , 06:53:32 |
|
|
Vendég |
Nem lehet csiszolni! Hány km-ert mentél már vele? Első perctől kezdve ráz?
Motornál nincs megkötve, hogy ugyan olyannak kellene lennie a 2 guminak |
Vissza az elejére |
|
kárpátia |
2010.09.04. Saturday , 09:10:00 |
|
|
|
Kb 4000 van az elsőbe és az első perctől kezdve csinálja.
"A motorozás a világ legjobb emberévé tehet, de ha nem tiszteled, össze is törhet" |
Vissza az elejére |
|
Vitya |
2010.09.04. Saturday , 11:10:17 |
|
|
Vendég |
Ez tipikusan centrírozási hiba! Szerintem a guminak semmi baja. |
Vissza az elejére |
|
jacomo |
2010.09.04. Saturday , 20:34:06 |
|
|
|
Vitya írta ...
Nem lehet csiszolni! Hány km-ert mentél már vele? Első perctől kezdve ráz?
Motornál nincs megkötve, hogy ugyan olyannak kellene lennie a 2 guminak
Valahol olvastam, hogy azért javasolják előre és hátra ugyanazt a gumit, mert úgy van kialakítva a hátsó, hogy a csúszáshatára alacsonyabb, mint az elsőé, ezért hamarabb jelzi, ha valami gond van a tapadással. Abban az esetben, ha az elsőé kisebb és hamarabb csúszik meg egy kanyarban az kicsit gáz lehet. Nem tudom ennek mi a valóságtartama. Talán valamelyik újság gumitesztjében olvastam.
A motoros és a motorja olyanok mint az üveg átlátszóak és törékenyek! |
Vissza az elejére |
|
Vitya |
2010.09.05. Sunday , 06:57:05 |
|
|
Vendég |
Hát az újságokban lehet olvasni cifra dolgokat néha! Néhány típusú guminál van olyan hogy csak a saját elsőjével használható a hátsó, mert az első csapja ki a vizet a hátsó alól is! Pl. Metzeler Roadtech Z6 Ennek a hátsóján középen nincs semmi minta, ezért kell hozzá az elsője! |
Vissza az elejére |
|
Moderátorok: admin, Natan, Doky, Blake, Twister, Dui
|
|
Powered by e107 Forum System
|
|
|
|
Üzenetek írásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy regisztrálj
OttomotorJan 08 : 16:09Sziasztok! Fiamnak keresek CBF125-ös motort. ....valakinek lenne eladó?......
TwisterDec 26 : 18:17Kellemes ünnepeket!
sutyi.1Dec 22 : 19:46Kellemes ünnepeket kívánok! Küldök képet a Túrázók, gurulások topikba egykori majálisaink színhelyéről.
amatoregyApr 28 : 05:57s.szilasi: Tudom kevés (vagy nulla) régi CBF-es van már a fórumon. Viszont lehet jó lett volna egyet sztorizgatni akár van motorja akár nincs.
s.szilasiApr 23 : 20:55Sajnos ennél sokkal nagyobb fórumok is agonizálnak, a tingavert-en 335 ezer taggal egyre kevesebb új post van. ez a magyar CBF fórum egy nagyon kis szelet volt, és az utolsó CBF-ek is legalább 10 évvel ezelőtt futottak ki. (tudom, most van újra) A régi tagok többsége már másra váltott. Mostanában a facebook csoportokban zajlik némi élet, bár motoros csoportban ott nem vagyok, de autó, kajak, sítúra stb csoportok ott működnek. Gondolom, ott jóval olcsóbb ezeknek a fenntartása is.
amatoregyApr 14 : 17:58Elengedem ezt a jubileumi találkozót. Ha ennyien nem olvassák az oldalt felesleges az erőlködés.
Kár érte.
A következő lépés lesz (mint általában a kihaló fórumokon), hogy nem fizetnek a tárhely szolgáltatónak és megszúnik az oldal és eltúnik a tartalom is. (Kivéve ha valakinek a privát gépén van ingyen...)
amatoregyFeb 28 : 17:39Sziasztok, nem nagy élet van itt manapság az tény. Lassan egy éve vetettem fel egy 15 éves találkozó lehetőségét. Hát nem sokan láttak benne fantáziát az tény...
Laci30Jun 18 : 17:57Natan , eeenemhiszem.... bizonyitékot kérek
NatanJun 15 : 17:22Én voltam!
Laci30Apr 18 : 12:04Srácok, melyik csirkefogó volt a Márki Csaba féle Tatai vár túrán?
Csaszi04Mar 06 : 11:25Jó ötlet Amatoregy, elemennék rá, szóval ha valaki néz egy helyet és időpontot akkor elmegyek rá. 15 éves a Club, 15 éves a motorom és 15 éve van Nálam! Jubilálás van rendesen. Megöntözöm egy flakon vizzel a talin!
amatoregyFeb 05 : 14:30Ha jól látom lassan 15 éves a Club. Egy találkozó lehetőségét (már aki még motorozik jövőre) nem lenne célszerű megfontolni?
KömeJan 01 : 20:00BÚÉK fiatalok!
PirosBpDec 24 : 07:02A kérdőjel egy fenyőfa akarna lenni
PirosBpDec 24 : 07:01Motorosan, avagy motortalanul, de mindenképpen meghitt Karácsonyt kívánok ?
fakopacs60Jul 26 : 08:22A Hondám hírdetését megtaláljátok a "használtautó.hu" oldalon. Hírdetés kódja:16550789. Annyi módosítással hogy áprilisban vizsgázott újra így két év újra használható.
fakopacs60Jul 26 : 08:03Kedves Hondások! Eladóvá vált kedvelt CBF 1000-esem fiatalabbra váltás miatt. Részletekért telefonon adok infót, 06 30 5351577
amatoregyApr 16 : 05:58Juhi600 válaszoltam privátban. Persze ha nem olvasod a fórumot akkor nehéz. Igaz akkor kérdezni is felesleges..
fakopacs60Apr 11 : 17:12Kedves Mindenki! Korábban írtam 1000-es Hondámról hogy eladó. Új vizsga lett rajta, így aki meg veszi, két évig gond nélkül gurulhat vele. Elérhetőségem:30 5351577
amatoregyApr 04 : 13:28Ennél azért több infót irjál: - hidegen és melegen is csinálja - nem megy minden henger - egyéb?
Juhi600Apr 02 : 17:05Sziasztok, alapjárati problémával szeretnék kérdezni tapasztalt hozzáértőtől, mivel nincs nagy tapasztalatom, de problémám van vele. Köszönöm előre is ha jelentkezik valaki..:)
dave0723Mar 24 : 12:13Sziasztok! Kiváló állapotú Honda CBF 500 eladó! Keresd fórum Eladó? - megveszem! részénél!
BRobert74Mar 18 : 15:49Sziasztok! Jó állapotú CBF600S-t keresek, 2008-as évjárattól (injektorosat), lehetőleg ABS-szel. Aki tud ilyen eladó mocit, kérem jelezze felém. Köszi szépen! 30/9304513
amatoregyMar 06 : 11:59Szia fakopacs60!
igy azert nehéz lesz, hacsak innen valaki nem ismeri a motorodat innen. SE Évjárat, se ár, se felszereltség semmi info. Legalább egy linket tegyél be ahol hirdeted...
|
|
|